הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

חשיבה חיובית לאורח חיים בריא יותר

על החשיבה החיובית

החשיבה החיובית היא האופן, בו אדם בוחר לראות את המציאות סביבו ואת עתידו. הכוונה איננה לעצימת עיניים מבלי לראות את החלק הפחות יפה של העולם, אלא להצליח לראות מצבים שנויים במחלוקת באופן חיובי ומציאת הדרך לשנות את הדברים שדורשים שיפור.

הדרך אל ההצלחה

כדי להצליח לשנות דברים ולצאת ממצבים לא רצויים, נדרשת פניות נפשית על מנת שנהיה מסוגלים לחשוב על פתרונות יצירתיים. למעשה, מדובר ביכולת להגיב באופן חיובי לסיטואציות שונות במקום להירתע ולהימנע מהן. לדוגמה, אדם בעל חשיבה חיובית ינסה את מזלו וייגש לראיון קבלה לעבודה נחשקת, בעוד אדם בעל חשיבה שלילית, לא יראה את עצמו מקבל את העבודה ולכן אפילו לא ייגש אל הריאיון ללא קשר ליכולותיו וכישרונותיו.

הקשר לדימוי העצמי

בין דימוי עצמי וחשיבה חיובית יש קשר חזק. ככל שאדם מאמץ לעצמו את החשיבה החיובית סביר להניח, שגם הדימוי העצמי שלו יעלה באופן משמעותי. כמו כן, ההשפעה יכולה להיות גם בכיוון ההפוך. כלומר, ככל שהדימוי העצמי גבוה יותר, כך קל יותר לאמץ את החשיבה החיובית.

ומה הקשר לאורח חיים בריא?

בדרך כלל, כאשר חושבים על אורח חיים בריא, חושבים על תזונה נכונה, שמירה על כושר וכדומה. יחד עם זאת, חשוב להבין גם את הקשר בין אורח חיים בריא לבין חשיבה חיובית. הקשר ביניהם בא לידי ביטוי בעיקר בשל הקשר שבין הגוף לבין הנפש. ככל שגופנו בריא יותר,  כך אנו מרגישים טוב יותר גם בנפשנו ולהפך. אחת הדוגמאות הברורות לכך היא ההשפעה של פעילות גופנית על מצב הרוח וגם כאן ניתן לראות את הדברים גם מהכיוון ההפוך – ככל שנרגיש טוב יותר מבחינה רגשית, כך גם נשקיע יותר בבריאות הגופנית שלנו.

שחזור החשיבה החיובית

רובנו נולדים עם חשיבה חיובית, אשר לאורך החיים מקבלת פרשנות של תמימות ולכן כבר במהלך הילדות, אנו מאבדים אותה. כמובן, כדי לחשוב באופן חיובי לא צריך להיות תמימים, אבל בהחלט חשוב לעבוד על המינון במקום לוותר על החיוביות בחיינו ולאמץ חשיבה שלילית וצינית.

הסימפטומים

כיצד אדם יכול לבחון אם הוא נוהג לחשוב באופן שלילי? ובכן, אם אתם מעדיפים להימנע ממצבים במקום להתמודד אתם, פשוט מפני שאתם בטוחים שלא תצליחו ואם אתם נוהגים לחשוב, שלא ניתן לפתור בעיות שונות בדרכים יצירתיות, אלא מעדיפים להתלונן עליהם ולא לעשות מעשה, סביר הניח שאתם סובלים מחשיבה שלילית.

דרכי טיפול

כדי לצאת ממצב של חשיבה שלילית, צריך פשוט לאמץ את העקרונות של חשיבה חיובית. למי שרגיל לחשוב באופן שלילי, אין זה פשוט להתחיל לחשוב באופן חיובי ולכן, במרבית המקרים, נדרשת עזרה. העזרה יכולה להיות בדרכים שונות, כאשר הרפואה האלטרנטיבית מציעה דרכים יעילות וטבעיות. אחת הדוגמאות הנפוצות לכך היא הדמיון המודרך, באמצעותו ניתן ללמד את המוח ולאמן אותו לחשוב בצורה חיובית.

חשיבות הטיפול

במידה ואתם חושבים חשיבה שלילית באופן כללי לאורך חייכם, כדאי שתטפלו בזה בהקדם האפשרי! ולמה? מפני שהחשיבה השלילית היא מעמסה עליכם, גם אם אינכם יודעים זאת עדיין. העול, הכרוך בחשיבה שלילית, משפיע עליכם ביותר דרכים משאתם ודאי יכולים לחשוב עליהן במחשבה ראשונה.

ככל שתקדימו לאמץ לעצמכם חשיבה חיובית, כך תוכלו ליהנות מההשפעה שלה על חייכם בכל תחום: תעסוקתי, רומנטי, משפחתי, חברתי וכך הלאה.