הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

חשיבה חיובית בריאה לגוף ולנפש

זווית ראייה

כל אדם רואה את העולם דרך המשקפיים שלו. יש שיראו את העולם באופן קיצוני, באופן סרקסטי, באופן אופטימי וכך הלאה. האופן שבו אנו רואים את עצמנו ואת העולם סביבנו הוא סובייקטיבי לחלוטין וישנם גם מצבים אובייקטיביים לכל דבר ועניין, אשר יקבלו פרשנות שונה אצל אנשים שונים. דימוי עצמי מהווה חלק חשוב מהאופן בו אנו נוהגים לראות את העולם מפני שהוא מבטא את האופן, בו אנו רואים את עצמנו.

השפעת המשקפיים

כבר מילדותנו אנו מעצבים לעצמנו את המשקפיים האישיים שלנו, דרכם נסתכל על מצבים שונים לאורך חיינו ואנו עושים זאת בעזרת הסביבה, הטמפרמנט האישי שלנו ובעזרת דימוי עצמי. משקפיים אלו יכולים להשפיע רבות על האופן, בו נבחר לחיות את חיינו. לדוגמה, אם אנו נוטים להסתכל על העולם באופן פסימי סביר להניח, שלא ננסה דברים חדשים ונמנע מעצמנו את מיצוי הפוטנציאל הגלום בנו.

ומה לגבי הגוף?

הגוף והנפש קשורים זה לזה בקשר הדוק. אפשר ממש לראות כיצד אנשים, כשהם נמצאים בעתות משבר, מתחילים להיות יותר חולים ורגישים וגם כיצד כאשר מחלה תופסת אותנו, גם מצב הרוח יורד בהתאם. אצל ילדים ניתן לראות זאת בבירור אף יותר מאשר אצל מבוגרים. כך גם לגבי אנשים בעלי חשיבה חיובית, אשר נוטים להיות חזקים יותר.

נפלאות החשיבה החיובית

כאמור, חשיבה חיובית היא בריאה לגוף ולנפש מפני שככל שנסתכל על העולם דרך משקפיים חיוביים יותר, כך נוכל להשפיע על הנפש שתשפיע על הגוף ולהפך. יש אנשים, שהחשיבה החיובית באה להם באופן טבעי ויש כאלו, שצריכים לעבוד קשה כדי לסגל לעצמם את צורת החשיבה הזו ולשם כך עליהם לעבור תהליך.

הבשורה הטובה לגבי חשיבה חיובית היא, שאינכם זקוקים לסביבה שלכם כדי לעבור תהליך של שינוי אופן החשיבה ויחד עם זאת, החשיבה החיובית שלכם יכולה להשפיע רבות על היחסים שלכם עם הסביבה.

כיצד זה בא לידי ביטוי?

כאמור, המשקפיים שאתם מרכיבים משפיעים עליכם בתחומים רבים. לדוגמה, האופן שבו אתם רואים את עצמכם, הוא מה שאתם משדרים לסביבה ולכן דימוי עצמי יכול להשפיע על התמודדות עם ראיונות עבודה, מפגשים חברתיים ורומנטיים ועוד.

ואילו משקפיים אתם מרכיבים?

אם אתם נוהגים לחשוב באופן חיובי, אתם ודאי חשים סיפוק. לעומת זאת, אם נמנעים ממצבים שונים ונוהגים לקחת באופן אישי כל אמירה או התנהגות של הסביבה שלכם ואתם מרגישים שאתם מסוגלים להגיע רחוק יותר אבל לא יודעים איך, אז הגעתם אל המקום הנכון!

הדרך

הדרך אל חשיבה חיובית היא לא קצרה ולא פשוטה, אבל היא בהחלט אפשרית! במרבית המקרים, כל מה שנחוץ הוא עיבוד של חוויות העבר והבנת ההשלכות שלהן על ההווה ולמידה כיצד לראות את הדברים אחרת לטובת העתיד ואת הדרך הזו אינכם צריכים לעשות לבד.

אפשרויות טיפול

כדי להגיע למצב של חשיבה חיובית ושיפור דימוי עצמי מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מתחום הדמיון המודרך וה-NLP. שיטות אלו נחשבות למוצלחות במיוחד בעיקר בתחום זה. הרעיון שעומד מאחורי שיטות אלו הוא שינוי החשיבה ונקודת ההשקפה והחלפת המשקפיים האישיים במשקפיים טובים וחיוביים יותר, באמצעותם תוכלו למצות את הפוטנציאל הגלום בכם ולהצליח ליהנות יותר ממצבים שעד אז היו לכם מורכבים ואף קשים.