הפורטל הישראלי
לפעילות גופנית

הריון, ספינינג?לדווש עד הלידה

נשים הנוהגות להתאמן בספינינג בדרך כלל יכולות להמשיך בשגרת האימון גם בתקופת ההיריון, במינון וברמת קושי הדומים לאלו שהתאמנו בהם לפני ההיריון, אך בכמה שינויים.
מטרת האימון של נשים אלה צריכה לדעתי להיות שמירה על כושר וחיזוק דימוי גוף חיובי.
האמרה השגורה בפי מאמנים רבים כי 'היריון אינו מחלה' היא נכונה אמנם, אך עם זאת, תקופת ההיריון אינה מתאימה לאימונים אינטנסיביים בעצימות גבוהה.
הקו שינחה את מהלך האימון יהיה אפוא מתינות.

כפי שעולה ממחקרים אחדים, פעילות בסגנון ספינינג נחשבת טובה בתקופת ההיריון;
האפשרות לרמת התנגדות שונה, הנשלטת על ידי המתאמנת, בהתאם ליכולתה ולתחושת המאמץ שלה, ומול שעון הדופק, וכן העובדה כי באימון הספינינג אין זעזועים מיותרים– אלה יוצרים בעבור האישה ההרה סביבה בטוחה.
עם גדילת הבטן ובתוך כך השינוי במרכז הכובד של הגוף – פעולת השמירה על שיווי המשקל של האישה הופכת להיות קשה; אימון ספינינג אינו דורש שינוי מצד המתאמנת, וזאת בניגוד לסוגי אימון אחרים, כגון: שיעורי מדרגה, שיעורי דאנס או רכיבה בחוץ.

להלן כמה עצות שיהפכו אימון ספינינג במהלך היריון למהנה ובטוח:
שעון דופק – שימוש בשעון דופק חשוב במהלך היריון, משום שהוא מסייע לניטור הדופק ולשמירה על דופק מתון.
שתייה מרובה – הקפדה על שתייה מרובה היא חיונית (כדי לבדוק אם שתית מספיק, ודאי כי השתן שלך הוא בהיר).
ביגוד "נושם" – מומלץ ללבוש ביגוד המוגדר כנושם, משום שטמפרטורת הגוף במהלך היריון עולה, קל וחומר בשעת אימון.
שינוי בכיוון האופניים – בהתאם השינויים המתרחשים בגופך במהלך ההיריון, ייתכן שתרגישי צורך להרים את הכידון; אך אם הגעת לשלב שבו את נאלצת לשנות את מרחק הכיסא (בגלל גודל הבטן), נראה כי הגיע הזמן שתצאי לחופשה קצרה, אשר תשובי ממנה אחרי הלידה.
תנוחת הרכיבה – בשעת היריון מרכז הכובד בגופך משתנה, כך שהוא נע קדימה ומושך אותך לקדמת האופניים. מנח רכיבה בעמידה יגרום למתח מיותר באזור הברכיים, עקב משקל גוף גבוה יותר.לכן בזמן היריון הקפידי על אימון בישיבה בלבד.


על הכותבת:
שירלי גולדשטיין: מאמנת כושר אישית, מאמנת ספינינג מוסמכת בדרגת כוכב 2 , מהמובילות בארץ. מדריכה מוסמכת בשיטת CORE FITBALL, מאמנת בכירה בשיטת CORE PILATES, רוכבת כביש ושטח.
קומונת ספינינג בתפוז