הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

הגוף שלך חייב שינה טובה

חשיבותה של שינה טובה

יש שחושבים, ששינה טובה היא פינוק ושאפשר להסתדר בלעדיה, אבל חשוב להבין, ששינה טובה היא צורך של הגוף בדיוק כמו מזון ונוזלים ובלעדיה פשוט לא ניתן להמשיך לחיות. השינה היא זו, שנותנת לגוף שלנו את האפשרות לנוח אחרי יום עמוס ולהתחיל אחד חדש למחרת ולא פחות חשוב מכך, במהלך השינה בלילה מופרשים בגוף הורמונים, שאחראיים על התפקוד המלא של איברים שונים.

החשיבות בשביל הנפש

שינה טובה חשובה לגוף, אבל גם לנפש. אם כבר ציינו את ההורמונים המופרשים במהלך שנת לילה איכותית, חשוב לציין גם את החשיבות שלהם לנפש. מדובר על הורמונים שמייצרים אצלנו מצב רוח טוב, אשר ילווה אותנו לאורך כל היום שלמחרת. למעשה, תוכלו לבדוק בעצמכם כיצד משפיעה שינה לא טובה על מצב הרוח ועל יכולת הריכוז שלכם לאורך כל היום למחרת.

הפתרון

רבות מדובר על חשיבותו של מזרן איכותי כדי לשפר את איכות השינה, אבל חשוב להבין, שהמזרן אחראי בעיקר על שמירת בריאות הגב ופחות על איכות המנוחה במהלך השינה. כדי לשפר את איכות השינה עצמה, מומלץ לישון במיטה מתכווננת, שעל יתרונותיה נרחיב מיד.

הרפיית איברים

כפי שהגב צריך להיות בתנוחה וברכות הדרושה לו כדי לשמור עליו, כך גם שאר חלקי הגוף! מיטה מתכווננת מספקת את האפשרות הזו גם לשאר חלקי הגוף בזכות האפשרות לשנות את זוויות המיטה בחלקיה השונים וכך להעניק לכל חלק בגוף את הזווית המתאימה לו לשינה טובה, כפי שהוא צריך.

שינוי קל

יש אנשים, ששינויים קשים להם. אבל עם מיטה מתכוננת, השינוי קל מתמיד! אם אתם רגילים להתאים את עצמכם למיטה או לרפד את המיטה בכריות כדי שתתאים לכם, חשוב שתדעו שאחת האיכויות של מיטות מתכווננות היא האפשרות להתאים את המיטה אליכם ולעשות זאת בקלות.

איך זה נעשה?

התאמת המיטה לצורך שלכם נעשית באמצעות שלט, שמחובר למנגנון החשמלי של המיטה המתכווננת. השלט, שנמצא בסמוך למראשות המיטה, הוא קל ונוח לתפעול וכך ניתן להשתמש בו בקלות גם בשעות הלילה. את זוויות המיטה ניתן לשנות בשלושה אזורים: ראש וצוואר, גב ורגליים. חלוקה זו מאפשרת לכל מי שישן במיטה מתכווננת לעצב לעצמו את התנוחה הרצויה לו, על מנת שיוכל לישון היטב ולהעניק לגופו את המנוחה הדרושה לו.

נוחות בשעות הערות

עד עכשיו עסקנו בשינה טובה, אבל חשוב לזכור גם, שאנשים רבים נמצאים במיטה גם במהלך שעות הערות שלהם בקריאת ספר, עבודה על המחשב הנייד, צפייה בטלוויזיה ואפילו בארוחת בוקר מפנקת במיטה. פעילויות אלו הופכות לנוחות במיוחד כשהן נעשות במיטה מתכווננת, מפני שכך ניתן לעבור למצב ישיבה או שכיבה בלחיצת כפתור.

אל תשכחו את המזרן!

בדיוק כפי שהמזרן חשוב במיטה רגילה, כך הוא חשוב גם במיטה מתכוונת וחשוב לשים לכך לב. לכן, כאשר אתם מתחילים את החיפושים שלכם אחר מיטות מתכוננות , חשוב שתבדקו לא רק את המיטה המתכווננת עצמה, אלא גם את המזרן, בו אתם מתכננים להשתמש. השילוב בין מיטה מתכווננת לבין מזרן איכותי ותואם הוא מה שיאפשר לכם ליהנות משינה איכותית באמת וייתן את המענה המלא לצרכים שלכם ושל הגוף שלכם בכל לילה מחדש ואת ההשפעה של שינה זו תוכלו לחוש בכל יום שעובר בבריאות טובה יותר ובמצב רוח טוב יותר.