הפורטל הישראלי
לפעילות גופנית

הבטן לאחר הלידה כבר לא נראית אותו דבר?

הבטן לאחר הלידה כבר לא נראית אותו דבר? הנה כמה פתרונות!

כל אישה חווה שינויים משמעותיים פיזית ורגשית לאחר ובעקבות הלידה. מעבר לתחושות השונות ישנם גם השינויים הפיזיים שקרו בעקבות העלייה במשקל והלידה עצמה. אחת הנקודות שמרבית הנשים לאחר לידה מדברות עליה זה מראה הבטן שלהם. גם אם הייתה להן בטן שטוחה וחטובה, מעוטרת בריבועים המעידים על כושר גופני מוקפד – לאחר הלידה הבטן נראית אחרת. אמנם יש נשים שחוזרות למראה הקבוע שלהם במהרה אך הדבר אינו מתרחש באורח פלא ומצריך השקעה ועבודה על הגוף.

אחת הדרכים להחזיר את הבטן למראה שטוח וחשוב : ניתוח מתיחת בטן.

מתיחת בטן יכולה להתבצע בכמה מקרים ובכמה שיטות ניתוח שונות. מרבית השיטות מצריכות אישפוז, הרדמה מלאה או מקומית ונחשבות לפעולה כירורגית. המטרה של ניתוח מתיחת בטן לאחר ההריון היא להחזיר את הבטן למראה הטבעי שלה. את הניתוח למתיחת בטן ניתן לבצע גם לגברים וגם לנשים אך בעיקר נפוץ לבצע ניתוח מתיחת בטן לנשים אחרי לידה משום שהן חוות את השינוי בצורה המשמעותית והמהירה ביותר.

התוצאות שלאחר ניתוח מתיחת בטן בדרך כלל מרשימות והפציינטים מרוצים אך עם זאת חשוב להבין כי מדובר בהליך ניתוחי המצריך החלמה, טיפול, מנוחה וכדומה. בדרך כלל, במקרה של ניתוח מתיחת בטן הכולל הידוק של שרירי הבטן מצריך החלמה של מספר שבועות אך קשה להגדיר זאת במדויק משום שכל מטופל בעל נתונים שונים ועשוי להרגיש אחרת.

אפשרות בטוחה אך מורכבת יותר להחזרת הבטן למראה הטבעי – כושר גופני

הדרך הבטוחה ביותר לחזור למראה ולמשקל שלפני הלידה היא ביצוע כושר גופני. במהלך ההיריון כמעט כל הנשים מעלות במשקל בשל שינויים הורמונליים, רעב מוגבר וכדומה. על מנת להסיר את המשקל העודף שצברתן, רצוי לבצע כושר גופני לפחות שלוש פעמים בשבוע ולשים דגש על התעמלות אירובי, כגון : ריצה, זומבה, קיקבוקסינג ועוד. פעילויות אירובי מאפשרות לשרוף קלוריות בצורה מוגברת ובשילוב עם מתיחות ותרגילי גמישות ניתן לחזור למראה חטוב ולהחזיר את הבטן לצורתה הטבעית והשטוחה.

שילוב של כושר גופני ותזונה נכונה תביא לתוצאות מרשימות

אחת הטעויות הנפוצות של נשים לאחר לידה היא שהן חושבות כי כושר גופני יאפשר להן לרזות אך הן יוכלו להמשיך ולאכול מזונות עתירי שומן ופחמימות. למעשה, כושר גופני בהחלט יסייע לרזות אך אם האוכל שנכניס לפה יהיה שומני ולא בריא – הסיכויים לרזות כראוי יהיו קלושים. הדרך הנכונה ביותר להחזיר את הבטן למצבה הקודם, שלפני ההיריון, היא שילוב של אכילה נכונה ומאוזנת יחד עם תרגילי ספורט או כושר גופני.

כל אישה יכולה לבחור מהו הפתרון הנכון עבורה על מנת שתוכל לחזור אל בגדיה, שלבשה לפני ההיריון ואל המשקל והמראה שיגרום לה לחוש נחשקת, יפה ומרוצה.