הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

אתם חייבים לגוף שלכם את השינה הכי טובה שאפשר

הטעות הנפוצה של ימינו
בעידן החדש, בו אנו חיים כיום, יש הנחה שגויה ונפוצה מדי: הזמן הוא יקר וחבל לבזבז אותו על שעות שינה מיותרות. הטעות הזו נפוצה כל כך, עד שמעטים מאוד מבחינים במחיר הגבוה שמשלם מי שפועל לפיה ומעטים עוד יותר מבחינים בכך לפני שכבר מאוחר מדי. 
שינה בשביל הנפש
השינה היא מאוד משמעותית הן לגוף והן לנפש ולפני שנעסוק בקשר בין מיטה מתכווננת לאיכות השינה, חשוב להבין למה היא חשובה כל כך ונתחיל עם החשיבות שלה בשביל הנפש. אם כן, בכל יום אנו עוברים חוויות רבות שמסעירות את נפשנו. שנת הלילה היא בדיוק הזמן לעבד ולעכל את כל חוויות היום וכך לאפשר לנו לשמור על שפיות דעתנו בכל יממה מחדש.
שינה בשביל הגוף
כאמור, השינה חשובה מאוד גם בשביל הגוף. למעשה, השינה חשבוה לא פחות מאשר מזון, מים או אוויר. כמו המזון, המים והאוויר, גם בלי שינה לאורך זמן רב מדי אי אפשר לחיות. במהלך השינה, ובעיקר במהלך שנת הלילה, קורים תהליכים חשובים ונפלאים בגוף: המוח מפריש הורמונים חשובים במיוחד, שהם האחראיים על הגדילה ועל מצב הרוח שלנו וכך למעשה, זמן השינה הוא הזמן בו אנו מתפתחים ומייצרים מצב רוח טוב ליום הבא בכל לילה מחדש ולכן חשוב לוודא שתהיה איכותית.
דרכים ליצירת שינה איכותית
שינה איכותית היא כזו, שבמהלכה כל התהליכים הרגשיים והגופניים יכולים להתקיים ללא הפרעה. לשם כך השינה צריכה להיות רציפה ולאורך מספר השעות הדרוש בהתאם לגיל וכמו כן, חשוב גם שלא יהיו גירויים חיצוניים מיותרים כדוגמת אור, או גרוע מכך – אורות מרצדים, קולות וכדומה. אחת הדרכים הטובות ביותר ליצירת שינה רציפה היא על ידי שינה במיטה טובה ובתנוחה טובה. או במילים אחרות – מיטה מתכוננת .
היתרונות של מיטות מתכווננות
המיטה המתכווננת היא הרבה יותר מסתם מיטה! מדובר על מיטה בעלת שלושה חלקים: עליון, מרכזי ותחתון, אשר כל אחד מהם תומך בחלק אחר של הגוף: ראש, גב ורגליים. למיטה יש מנגנון, בו ניתן לשלוט באמצעות שלט וכך לשנות את הזוויות של חלקי המיטה השונים ולהגיע לתנוחה המיטבית לשינה בלחיצת כפתור בלבד.
איך זה משרת את השינה?
אם אמרנו, שלמיטה יש אפשרות להתכוונן לפי חלקי הגוף השונים וכך לישן בה יש אפשרות להגיע בקלות ובנוחות לתנוחה הרצויה לו, הרי שזהו אחד התנאים החשובים לשינה איכותית. לדוגמה, יש אנשים, שישנים טוב במיוחד כאשר הראש שלהם מורם מעט או לחלופין הרגליים שלהם. כך באפשרותם ליצור לעצמם את התנוחה הזו בלי לרפד את המיטה שלהם בכריות ובלי להתפשר על תנוחה פחות נוחה.
מיטה גם לזמן הערות
אמנם המיטה אמורה לשרת אותנו בעיקר בזמן השינה, אבל מיטות מתכוננות יכולות לשרת אתכם גם בזמן הערות! לדוגמה, אם אתם נהנים לצפות בטלוויזיה, לקרוא ספר או לעבוד עם המחשב הנייד במיטה, הרי שעם המיטה המתכווננת תוכלו פשוט לעבור לתנוחת ישיבה, על ידי הרמת החלק העליון שלה ואף להרים מעט את הרגליים אם תרצו וכך ליהנות מהיתרונות המופלאים של המיטה גם כשאתם ערים ולהתפנק בה בכל שעה ביממה בתוך השקט והאינטימיות של חדר השינה שלכם.