הפורטל הישראלי
לפעילות גופנית

?אימון ספינינג איך מתחילים

הסתגלות: בספינינג כמו בכל פעילות אירובית אחרת יש תקופת הסתגלות. בתקופה זו אנו מסתגלים פיזית ונפשית לספורט המדהים הזה. גם מתאמנים בעלי כושר גופני גבוה, הנכנסים לאימון ראשון, מופתעים לגלות כי זוהי פעילות מאתגרת, ומוצאים את עצמם במאמץ שלא ציפו לו. מאמץ קשה יותר, אחר.
כארבעה שבועות יעברו בטרם תסתגלו למאמץ, לתחושות,לישיבה על האוכף (אגב, ניתן להקל על אי הנוחות בישיבה על גבי האוכף על ידי לבישת מכנסי רכיבה או כיסוי ג'ל למושב עצמו).

השתתפו בשיעורי היכרות למתחילים: מומלץ להגיע לשיעורי היכרות או לשיעורים למתחילים, שבהם יציגו בפניכם את המנחים השונים, טכניקה בסיסית, את ברז ההתנגדות, אופן העלאת עומסים והורדתם, וכיוצא באלו.
נושא בטיחות ברכיבה הוא בעל חשיבות עליונה, ולכן מומלץ להתנסות בארבעה שיעורי היכרות, מכיוון שבשיעור אחד תוצפו במידע רב כל כך, שיוטמע רק בשיעור הרביעי.
משך הזמן האקטיבי של שיעור היכרות הוא עד 30 דקות של פעילות, ויתר 30 הדקות מוקדשות להסברים.

רכשו שעון דופק: שעון דופק הוא כלי חובה! והוא חיוני לכל פעילות אירובית באשר היא. כך אנו למדים כיצד גופנו מגיב והאם המאמץ נכון עבורנו.

הצטיידו במגבת ובבקבוק מים: מים ומגבת הם ציוד חובה, ובבקשה נא להביא עמכם בקבוק של 750 מ"ל. בקבוקי ה-500 מ"ל אינם מספיקים.

תזונה לפני אימון : אכלו חטיף או פרי כשעתיים לפני האימון, לשם תדלוק נכון של מערכות הגוף. אם האימון הוא אימון בוקר, אכלו לפניו , אל תגיעו לאימון "על בטן ריקה".
דוגמאות לחטיף או פרי שכדאי לאכול לפני האימון: בננה, 3,4 פירות יבשים, פרוסת לחם עם כפית ריבה.

היו סבלניים: ס ב ל נ ו ת והתמדה, צמד מילים (ובעיקר התנהגויות) שיש לאמצו. נכון, זה קשה בהתחלה, אך מתגמל בהמשך ונושא פירות.

קביעת יעדים: הציבו לעצמכם מטרות ויעדים ריאליים, ולשם כך היוועצו במדריך.