הפורטל הישראלי
לאיכות חיים

איך להוציא את המיטב מהמיטה?

איכות השינה

לפני כל דבר אחר, המיטה אמורה לשרת אותנו במהלך שעות השינה שלנו ולכן חשוב לבחור מיטה טובה ואיכותית, שתאפשר שינה טובה ואיכותית. בעידן המודרני, אנשים רבים נוטים לזלזל בחשיבות של איכות השינה וזוהי טעות גדולה! שינה טובה, רציפה ואיכותית מאפשרת תפקוד טוב הרבה יותר במשך היום, אשר מוביל להספק משמעותי יותר ומאפשר הגעה להישגים וליעדים הרצויים במהלך שעות הערות.

סיבה נוספת לחשובות הגדולה של איכות השינה היא ההשפעה שיש לה על מצב הרוח הכללי. כאשר אדם לא ישן טוב לאורך זמן, רמות המלטונין שלו יורדות ועם הזמן מצב רוחו משתנה כמו גם רמת המוטיבציה וכך הלאה. מסיבה זו, בנוסף לרבות אחרות, הורים רבים למתבגרים בוחרים לרכוש לילדיהם מיטה מתכווננת על מנת שהמתבגרים יוכלו לישון טוב ולקום בכל בוקר מחדש כשהם רעננים ומוכנים ליום חדש.

כמו אוויר לנשימה

גם אם לא נודה בזה, הבריאות חשובה לכולנו, הרי לא סתם אומרים תמיד "העיקר הבריאות!" אנשים שסובלים מקוצר נשימה או דום נשימה ואפילו אלו שנוחרים בקביעות במהלך השינה יעידו, ששנתם איננה איכותית וכפי שרשום לעיל, ההשפעה היא לטווח הארוך. בעזרת מיטות מתכוננות ניתן לשנות את תנוחת השינה באופן כזה, שיאפשר נשימה קלה יותר, כאשר הדרך לעשות זאת היא על ידי הרמת איזור החזה כלפי מעלה. פעולה זו מקלה באופן משמעותי על הנשימה ועל כך יש עדויות רבות.

מיטה זוגית

במידה ואתם זוג, המשתמש במיטה זוגית מתכווננת זכרו, שבאפשרותכם ליהנות מאיכויות של המיטה המתכווננת ביחד וכל אחד בנפרד. כלומר, היות שהמיטה הזוגית מחולקת לשתי מערכות נפרדות, כל צד יכול לכוון את המיטה אל התנוחה הרצויה לו בלי לפגוע במרחב, או לשנות את התנוחה של הצד השני.

תמיכה מלאה

בזמן השינה, שרירי הגוף רפויים, או לכל הפחות – צריכה להיות להם האפשרות להיות רפויים לחלוטין, על מנת שהגוף יוכל לנוח באופן טוטאלי וכך לחדש את האנרגיות לקראת יום חדש. בעזרת מיטות מתכווננות כל חלקי הגוף שלכם יקבלו תמיכה מלאה בכל תנוחה שתבחרו.

צרכים ייחודיים

פעמים רבות עולה הצורך בשימוש במיטות מתכווננות בשל צרכים פיזיולוגיים שונים. לדוגמה אנשים, המתקשים במעבר מישיבה לשכיבה ולהפך. במצבים אלו, אותו אדם יכול לשנות את מצב המיטה וכך להיעזר בה לשם שכיבה, ישיבה וקימה באופן עצמאי. זוהי הסיבה לכך, שלעתים קרובות נכים וקשישים משתמשים במיטות מתכווננות.

גם נשים רבות נעזרות במיטה המתכווננת בעיקר בתקופת ההריון וההנקה. בתקופת ההריון, הבטן הכבדה מקשה על הנשימה, על שינוי תנוחה ועל השינה באופן כללי. ובתקופת ההנקה, בה נדרשת ישיבה ממושכת, נשים רבות חוות כאבי גב ולכן נאלצות לרפד את מקום הישיבה שלהן לטובת הנקה נוחה יותר. בזכות מיטה מתכוננת הן יכולות להימנע מריפוד המיטה או מהצורך לצאת ממנה מלכתחילה ובאפשרותן לשנות את התנוחה גם במהלך השינה או ההנקה עצמה מבלי להפריע לבן הזוג הישן בסמוך או לתינוק היונק.